Vandaag ben ik ’en route’ geweest met 2 lelietelers om een kijkje te nemen in de wereld van de lelies. Vergezeld door Pieter Burger van leliebroeierij ’Floriance’ & Herman de Jong van ’De Jong Flowers’ doorliepen we het gehele proces van bol tot verkoop.
Mooi op tijd…
Kwart over 4 in de ochtend klonk de wekker. Erg vroeg om de dag te beginnen zou je zeggen, maar in de bloemenwereld is dit niet meer dan normaal. Kop onder de kraan en hop samen met Pieter naar het immense veilinghuis Flora Holland te Aalsmeer. Allereerst bekeken we de emmers met lelies die geveild gingen worden. Daarna snel een kop koffie en op naar de veilingklokken.
Project JuRstijl…
Tegenwoordig worden de bloemen verkocht vanaf een groot digitaal scherm door middel van ’beeldveilen’. De kopers zien op het scherm alle informatie over de ’te veilen’ bloemen. Dit gaat in een hoog tempo [1 transactie per 2 sec.]. Voor Floriance en De Jong heeft JuRstijl een template gemaakt dat getoond wordt tijdens de verkoop. Het product moet vooral ’duidelijk en representatief’ overkomen. De look&feel van het verkopende bedrijf is dan ook van essentieel belang. Interessant om een keer het effect en de impact van de gemaakte templates LIVE te zien. Het doel is duidelijk > verkoop!
De kassen
Na de veiling reden we door naar de kassen van Floriance in Honselersdijk. Een rondleiding gaf een goed beeld van het bedrijf : van het binnenkomen van de bollen in de kisten tot aan het verpakte product.
Al met al een mooie dag! Pieter & Herman bedankt!